thinking this is the life

jag har så sjukt tråkigt. mår illa gör jag också.
jag har mått dåligt lite till och från faktiskt. alltid har de vart någonting.
ont i huvet. illamående. trött. hosta. halsont.
jag vill vara helt frisk. älska livet och bara ta allt som de kommer.
skolan är extremt tråkig också nu för tiden. eller den är inte tråkig, utan bara jobbig.
speciellt på morgonen så tar de emot något sjukt mycke och gå upp.
bara tanken på att kliva upp, gå till station, sitta på tåget och gå till skolan dödar mig.
jag känner inte alls som alla andra gör i klassen.
dom älskar att gå till skolan. inte jag. jag ser de mer som ett tvång.
jag har inte alls dendär glada glädjen längre. jag tycker bara allt är så tråkigt och jobbigt.
jag sitter bara och väntar på att dendär roliga perioden ska komma fram. då man är pigg på morgonen. tar sig till skolan med ett leende på läpparna och gör allt utan större möda.
när ska de komma? kanske när jag tagit ner på denhär dåliga attityden till skolan? vad vet jag.
de ända jag vet är att jag vill slippa allt dehär nu. vad jag verkligen vill ha är ett stort och långt lov!
jag saknar mina gamla kompisar något in i norden mycke!
känns som om allt bara glider ifrån en. försvinner längre och längre bort.
när jag ser alla bilder från nian så vill jag bara tillbaka. jag saknar allt. alla människor, knäppa situationer, slappa lektioner, tråkiga raster, klassen!
just nu känns de som att jag skulle kunna göra vad som helst för att komma tillbaka.
de är inte alls samma amanda längre. hon försvinner bland alla nya saker, stressen och de nya människorna som man måste anpassa sig för.
även om jag gillar de nya kompisar jag fått. så kommer dom aldrig kunna ersätta de jag har med mina gamla. gamla som jag fortfarande har kvar, och gamla som inte finns kvar längre.  
malin/mask sivén, emelie högnäsbacka, nathalie svensson, cindy hillius, josefine eriksson, sabine kähkönen, ewelina gran, emelie pesonen, hanna ahlström, jenny lewin, sandra yliluoma, fanny lindkvist, johanna andersson och flera. 
ni är saknade och var och en av er har jag något speciellt med. 

den nya tid som är nu och som kommer komma är skrämmande. men man får helt enkelt leva sig in och göra det bästa av situationen. jag har det inte dåligt nu, jag trivs, men jag har haft det så mycke bättre.

 <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

tråkigt att du känner så.

2008-10-16 @ 20:02:37
URL: http://hannagranqvist.blogspot.com
Postat av: Tyra

Det är snart lov och du får vila upp dig :)

det är tröttheten som tär på en, att vila en vrcka kommer att få dig må bättre :)

2008-10-16 @ 20:44:55
URL: http://tajraab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0