fredag

kan ju börja med att säga att jag hatar att vara ensam hemma nu förtiden.
har aldrig brytt min förut, men nu minsan ska varenda lampa lysa i hela lägenheten!

behövde inte ta mannet idag eftersom angelica erbjöd sig.
fixade iordning mig litegranna sen när jag ska åka med hissen ner så är det första jag ser blodfläckar på golvet i hissen. åker ner och ser att det är på golvet utanför också. möter två ambulansmän och utanför porten står en pikétbuss och en ambulans....
vart vi än flyttar här i hallsta så ska det alltid hända någonting. det är som om alla dumhuven förföljer oss.

mötte upp sandra iallafall och cykla hem till almir där johanna och robin också var.
kikade på idol och erik var helt klart den rätta vinnaren!

en annan sak som var läskig, eftersom jag jagar upp mig så jämt... var att när jag skulle ner i porten hos almir och lämna hemnyckeln till angelica så tog jag inte med mig någon portnyckel eller mobil eftersom portarna brukar låsas klockan 9.
går och lämnar nyckeln och när jag går tillbaka så märker jag en gubbe som går och tittar på mig. när jag ska öppna porten så är den såklart låst. vad annars?
får lite smått panik eftersom gubben kommer åt mitt håll.
sedan hör man " tare lugnt jag har nyckel! jag bor här förstår du, på 2:a våningen"

tur var väl de. men jag vågade inte riktigt åka i samma hiss som honom. han såg faktiskt lite smått äcklig ut.

fick skjuts sen av angelica och hanna hem eftersom jag inte ville cykla själv.
nu sitter jag och kikar lite på tvn.

imorgon ska jag upp och cykla till stallet.
ridklubben firar 20 år så det kommer vara lite show och sådära.
jag och några till ska börja showen med höjdhoppning.


börjar faktiskt bli lite trött nu så ska väl tvätta bort sminket och krypa ner till kojs?

natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0