Civilisation

åhå vad de blåser ute, igår också. tycker vädret är skapligt skitzo ihuvudtaget.
ja, de har väl inte hänt så mycket i mitt liv. samma sak dag ut och dag in. de blir lätt så när man är sjuk. nog för att de kanske inte händer så mycke mer annars heller.
emil sov här inatt, vi låg och spela dataspel halva natten :D tror vi blivit riktiga spelnördar.
stackarn som skulle till skolan dagen efter var nog väldigt trött. de var iaf jag som vakna till när han gick upp.
kunde somna om lite halvt till 12 ungefär. drömde samma dröm som jag drömde igår också, eller om de var iförrgår. hur konstig som helst. fattar inte riktigt vad den går ut på. folk som jag aldrig träffar är med och jag vet inte vad.

var ut till mannet igår också. han är väl för göllig den hästen. jag & emil tog ut honom för att han skulle få äta gräs och vänja sig inför sommaren. när han kom ut så såg han ut som världens gladaste. han trippa fram och när han märkte att han skulle få äta så små sprang han fram och verkligen vräkte i sig. de kändes som om jag var ute och gick med en vääldigt stor hund eller nå. emil fick ta över när jag inte orkade mer :m
när vi kom in i stallet igen så såg han fortfarande lika lycklig ut. han kunde inte stå still. han brydde sig knappt om kvällsmaten. en lakrits fick han också och han faktiskt åt den! den kräsna hästen åt den.
ja, de kändes bra att mannet var glad på mig igen. sist jag var ut så dissa han mig :(

tror förövrigt att emil kommer bli en fin fin stallmänniska :m
han kratsade faktiskt ur hovarna på mannet OCH ledde in honom från gården in till boxen på rätt sätt! stolt över honom :m

idag ska jag hem till pappa. var väl någon vecka sen jag såg han. men han är inte ens hemma så träffar han väl inte denhär helgen heller.
ska nog till barken också. de va hundra år sen jag lovar!
ska bli trevligt att komma dit :) ska bli trevligt att kunna gå någonstans än till affären och stallet. ska bli trevligt att se lite civilisation. har ju setat här i lägenheten i flera veckor. phu va tråkigt de lät.

nu ska jag göra något annat. vad vet jag inte ;)

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0