now i know i messed up bad

jag hittade massa gamla låtar på stationära datorn hos pappa och bland annat state of chock - best i ever had och jag hade glömt bort hur bra den faktiskt var. den tar mig tillbaka till tiden då jag och malin satt i ljushallen eller på nån bänk på lindbo och sjöng. säg någon låt som vi inte satt och sjöng till.
medans jag ändå tänker tillbaka så kom jag också att tänka på hemkunskapen. de är ett kapitel för sig. där finns de massor att berätta. som när vi skulle baka sockerkaka och samtidigt berätta för läraren att vi skulle ha MVG och sockerkakan vart kolsvart. och så fort vi skulle baka eller laga någonting så skulle vi alltid roffa åt oss mer än alla andra samtidigt som läraren inte fick se att vi tog mera. hela våran masktid. jag lovar, folk som aldrig hört oss prata när vi var på de humöret skulle lätt tro att vi var utvecklingsstörda eller nått. jag skrattar bara jag tänker på de.

kommer ihåg en gång också när jag och cindy hade krig med såndär luktagott spray som man har till toan. aprikos var det kommer jag ihåg och vi kuta genom alla korridorer och verkligen kriga oss fram. jag kommer ihåg att alla påpeka att jag lukta som ett helt aprikos träd efteråt.

kommer också ihåg vårat vattenkrig. när alla andra elever hade lektion och de va i princip tomt i skolan.
vi tog flaskor och hinkar från städerskorna och fyllde med vatten sen kriga vi både upp och ner för trappor. genom korridorer och över stolar. de var stora vattenpölar överallt och vi var i princip dyngsura. städerskorna och någon lärare vart smått sura på oss så vi tvinga johan att städa :m stackarn, alltid han ;)

kommer ihåg när vi alltid drev med alla dessa vikarier. måste jag säga något om jag nämner "flygvärdinnan"? haha eller kanske birgit a.k.a börgit? även våran engelskalärare. kommer ihåg när emelies eller om de kanske var malins sko flög ut genom fönstret och halva gruppen skulle springa och hämta den bara för att slippa lite på lektionen.

kommer ihåg alla engelska-svenska lektioner när jag och johanna smitit iväg bara för att slippa. gått några varv i skolan eller bara setat och snackat. hur många gånger vart inte vi upptäckta av freddy? tillslut fick inte jag gå någonstans under hans lektioner och om jag skulle någonstans så fick han följa med.

kommer ihåg cabarén när jag precis kommit hem från spanien. hur "mina tjejer" var upprörda för att de inte kommit på någon dans än och jag kom dit och styrde upp hela skiten.
jag kommer ihåg att det alltid var någon som var sur och att en efter en lämnade gruppen. hur vi från början var 6 stycken men helt plötsligt bara vart 4. hur vi tränade och tränade. hur vi räknade takten om och om igen och hur vi verkligen kämpa för att allt skulle sitta. hur vi gick uy på scenen första showen och bara kötta. hur vi kom ut efter vårat nummer och bara skratta och var glada för att vi klarat de.
hur vi gick och "låna" glass hela tiden och hur vi alltid gick till b-bryggan för att bara koppla av från showen ett tag.
hur vi tog oss fram och tillbaka för att äta i skolan och hur solen alltid brände och vädret var perfekt.
hur alla låg på gräsmattorna och stekte och hur alla killar sprang runt och spela fotboll.
hur vi kom dit varje morgon redo för att köra järnet igen. och hur kul vi tyckte det var trots hur många gånger vi gjort de.
hur vi tönta runt oss i ladan på lunchrasterna. jag minns att jag & malin nästan förstörde hela musiklistan bara för att vi ville ha en låt. hur malin fick panik och jag bara garva.

är det bara jag som tänker på allt detdär någon gång ibland?
jag saknar det så mycket men ändå vill jag ha det som ett fint minne.
även om man kanske inte gilla lindbo sådär oerhört mycket just då så om man tänker efter, eller åtminstonde jag så saknar jag det mycke. är glad att jag hann uppleva så mycket.
min klass kanske inte var den klockrenaste alla gånger, men det är endå den klass som jag trivits bäst med. min grupp därimot var absolut klockren alla gånger. våran lilla A-grupp på ca 10 personer. aldrig en lugn stund och vi tog vara på varje tillfälle.

oj vad jag skulle kunna skriva om just den skolan och vad den innehöll. men jag känner att det kanske får bli en annan gång. känner mig lite smått geek, men vadå, alla får väl tänka tillbaka och uppleva alla händelser i huvudet en gång till?

denhär kvällen har varit soft. nu därimot har jag rätt tråkigt men jag fortsätter att tänka och att lyssna igenom låtlistan. hittar massa gamla låtar som jag faktiskt glömt bort. rätt shyssta grejer faktiskt.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0