dumma buss

från och med nu kommer jag dissa bussen på morgonen. alltid proppfullt med folk och så tar de lång tid. för tidigt till skolan kommer jag också.
nej, från och med nu ska jag nog börja åka tåg. mycke smidigare och man får för det mesta plats.

imorse fick jag någon knasig idé för mig.
när jag drog upp gardinerna och kollar ut vad det är för väder så står de en gubbe vid vägen och väntar på skjuts. jag börjar fixa mig och efter ett tag så kollar jag om gubben står kvar, och de gör han. efter yttligare ett tag så kikar jag igen och han står fortfarande där. "stackars gubbe vad han får vänta" tänker jag.
hela morgonen var jag tvungen att gå och kolla om han fortfarande stog kvar, och efter ungefär en timme så stod han inte där längre.
fan va knasig jag är. vem bryr sig egentligen om gubben fick skjuts? någon konstig idé som jag fick för mig bara sådär.

sov väldigt skönt gjorde jag inatt iallafall. drömde en läskig dröm gjorde jag också. något om mamma.

igår, på tal om något helt annat så slutade jag skolan som vanligt och gick till bussen alldeles för tidigt som vanligt och ville ha lite ensam tid och bara stå och filosofera och lyssna på min musik för mig själv.
ställer mig vid bussen och efter ett tag så kommer de ett gäng  högljudda tjejer som ställer sig precis brevid mig. "av all denna plats så måste dom ställa sig just här och skräna.." tänkte jag, och flyttade mig till en annan plats.
efter ett tag så kommer det även då ett gäng som ställer sig precis brevid mig.
"vafan, kan man inte vara ifred eller??"
väldigt irriterande ska jag säga.
oj vad jag låter gammal nu. men efter en lång skoldag så blir man trött och vill ha lite ensamhet.

puss morn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0