konversation

konversation i bilen imorse mellan jessica och mio.

mio; mamma.. vet du vad jag vill bli när jag blir större?
jessica; nej vadå?
mio; en lejonhuggorm! kan jag bli de mamma?
jessica; alltså... du är ju en människa. lejon och huggorm är ju djur så det blir nog lite svårt..
mio; MEN!... jag ville ju bli en björn som inte är rädd....

i sådana situationer vill man bara skratta rakt ut men då skulle nog stackarn bli helt förtvivlad.

en annan sak som vi prata om igår kväll innan han skulle sova,

amanda; ska du till dagis imorgon? ska det bli kul?
mio; ja de ska jag och det ska bli kul
mio; men amandaa... idag när jag och emil busade i soffan, dååå, då skulle jag flyga flygplan och då prutta emil!
amanda; gjorde han?? vilken tokig storebror
mio; jaa, jag tänker berätta de imorgon för alla barnen på dagis!
amanda; tror du dom skrattar då?
mio; jaa... de gör de jämt

med de säger jag HEJ för nu ska jag få gå på lunch sen sluta för dagen.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0