i´m sick and tierd

kan inte sova så här sitter jag och nördar.
att gå till stallet idag var ju inte de roligaste jag gjort kan jag säga. det blåste snö från alla håll och kanter och snödrivorna var djupa som bottenlösa hål typ.

träningen därimot var hur kul som helst.
innan var jag inte peppad för fem öre eftersom det inte gått så bra med ridningen tidigare, men jäklarni! vilken jäkla stjärnhäst man har. hoppade som han aldrig gjort nå annat, ställde upp i alla lägen även fast jag missbedömde några avstånd då och då.
hoppade hur mjukt och fint som helst och jag slapp bryta nacken. tur de..

en rolig sak när vi skulle fodra.
jag var i ponnystallet och gav alla ponnysarna hö, när jag kommer bort vid pojken och bogdan så står bogdan åt fel håll och äter ur sin höpåse, hur snäll som helst. de som var så gulligt var att han åt ur just sin påse och inte ur pojkens som hängde precis bredvid.
han fatta ingenting när jag plötsligt kom och vände på honom. han stog ju där hur snällt som helst?

aja, emelie var så supersnäll så hon skjutsade hem mig.
var evigt tacksam då jag aldrig hade orkat gått i dehär vädret en gång till.

nu har jag träningsvärk redan och är helt slut i kroppen. undra hur det kommer kännas imorgon?
på tal om imorgon så är det redan söndag. får ångest redan nu..

nej nu ska jag loda vidare.

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0