torsdag och mattemys

dedär med mattemys kanske inte riktigt stämmer, för mattelektionerna är inte särskilt mysiga..

nåväl. jag fick sova i mammas säng inatt eftersom hon och thomas skulle ha min. taskigt egentligen att bara ta den sådär? jag kan inte rå för att jag har störst säng? skaffa egen..

när man sover i mammas säng så betyder det att man måste ha dörren öppen, och med det betyder det att lilla katten gucci kan komma och gå som han vill. det brukar resultera att han kliver runt på mig en liten stund innan han lägger sig ner i 5 sekunder för att sedan komma på att han ligger dåligt och göra samma sak igen.
det är inte särskilt roligt när man försöker sova.
men varför stänger du inte dörren då? undrar ni nu.
jo det är såhär att lilla gucci hatar när dörrar är stängda. han måste ha koll på läget överallt och känner sig ensammast i världen när man helt plötsligt stänger dörren. genom att visa sin frustration så sätter han sig utanför rummet med stängd dörr och mjauar och river på dörren tills någon vill öppna den.
jäkla katt säger jag bara. fast han är ju rätt söt och inatt sålåg han faktiskt ganska stilla när jag skulle sova.

idag efter skolan så ska jag & alicia ut till stallet för att ta hand om mannet.
ska ha lite markarbete så jag kan komma igång med hoppningen någongång. det är ju snart första omgången av divition 1 och då kan det ha varit bra om man tagit sig över ett och ett annat hinder.
shit jag blir nervös så fort jag tänker på div 1. hur fasiken ska det gå när tävlingsdagen väl kommer? kommer hamna i chocktillstånd tillslut..

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0