phew

idag har det vart fullgång helatiden.
gick upp klockan 9 och åkte sedan ut med familjen till stallet. jessica behövde hjälp med höet och få upp det till höskullen så det var bara att jobba på. slårvad om att vi slängde upp minst 100 balar och nu är jag full med rivsår på hela armarna och benen. skönt att duscha, sved satan ska ni veta!
brände mig på brännässlor också. ba körde fingret rakt igenom, inte med flit. fick sådana där fina vita blåsor och helt knallröd. tyyyyyypiskt...
var lite barnvakt till minstingen mio sen. haha stackarn vart helt förstörd.
han skulle få korv med bröd och så frågade han "det är inte såndär stark korv va?" och nej det trodde jag inte. tydligen så var det så och stackarn brast ut "DET VAR JU STARK KOOOOOORV :(" ja, bara att göra nå annat då.
då skulle han ha macka med ägg och kaviar istället. och när jag fråga om han ville ha klokt eller stekt ägg så ville han ha som mamma gjorde. jaha, och hur fan var det då undrade jag.
"men man skalar ägget och lägger det på mackan...." stackarn förstod inte att man antingen måste koka eller steka det för att det skulle gå att äta. jag tror vi satt i minst 10 minuter och diskuterade att man inte kunde äta ägget om man inte gjorde nått åt först. helt förstörd var han och jag förstod inte alls vad han mena. haha jobbigt läge, ungen sitter och gråter och tycker man är dum i huvudet.
det löste sig tillslut och bra var väl det.
hur mamma gör äggen ska jag fan fråga så vi slipper dethär nästa gång!
jag och sara bestämde att vi skulle ut och rida imorgon.
ba sådär bestämde vi det idag där vi stod och brottades med hö.
kommer nog bli trevligt tror jag och jag hoppas att jessicas häst är hel när jag kommer tillbaka.
snart kommer älsklingen hem från jobbet och då hoppas jag att han kom ihåg att köpa nå gott.
puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0