home sweet home

två veckor har passerat och nu är jag hemma i sverige igen.
klockan halv 6 eller nått var jag hemma i hallsta och halv 7 somnade jag som en stock.
måste säga att det är skönt att använda höstkläder, kunna förstå vad de säger på tv, kunna prata svenska med alla, att det inte är 46 grader konstant, att få sova i sin egen säng, att känna sig säker i trafiken. och såklart, att äta ordentligt godis och ordentlig mat!
men jag hade det verkligen underbart i alanya. när vi först kom till hotellet så ville jag bara vända och åka hem. var inte riktigt som jag tänkt mig så jag låg och garva i sängen för att jag var så trött och emil var snor förbannad och skulle ringa fritidsresor.
men efter var dag som gick så trivdes vi as bra. personalen var verkligen underbar och dem var nog svårast att lämna när vi åkte hem.
vad vi gjort då? jo, stranden, shoppat, solat, varit på utflykter, jag tatuerade mig, festat, träffat underbara människor och åkt moppe.
kan absolut tänka mig att åka tillbaka igen nästa år. en vecka i alanya sen en vecka i något annat land. helt perfekt!
är sjukt trött så skulle vilja gå och sova men ska åka med mamma in till stan och hem till emil, så jag får hålla mig vaken tills dess.

bilder har jag inte lagt in på datorn än, men ska göra det så fort jag kommer hem till emil.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0