Day by day

Hola!
Använder bara den här bloggen för att kunna skriva ibland och dokumentera mitt liv så jag kan kolla tillbaka när jag blir äldre. Finns ingen som helst struktur och jag skriver förmodligen väldigt mycket om samma saker men vafan, kan vara kul det med! Eller nått?

Det är redan onsdag, eller ja, onsdag är typ snart slut men den här veckan bara springer förbi!
I måndags började jag jobbet klockan 4 på eftermiddagen, in och lasta på stena och sedan for jag mot Vadsbro där jag tog min dyngsvila. Det är jäkligt mysigt att sova i lastbilen måste jag säga men denna natten sov jag så fruktansvärt dåligt så när klockan ringde halv 7 så var jag rätt så tvärdöd.
Klädde på mig och så körde jag min runda, Äppelbo, Malung, Mora och Rättvik. Var en sån jäkla nice dag där jag inte stressade en enda gång, jag körde inte vilse en enda gång och jag blev knappt arg på trafiken haha! Solen lös och vägarna var körbara utan större halka. Såna dagar älskar jag mitt jobb och påminns varför jag ville bli yrkeschaufför. Man får se så mycket och vara med om så mycket!

Idag fick jag sovmorgon till 8 för att jag inte var bokad på någon körning, så jag for till Stena och hämtade gamla Bettan och åkte sedan och tvätta den för att sedan åka till åkeriet i Hummelsta och lämna den där. Hon ska ställas av resten av året och en liten del inom mig jublade en aning för då slipper jag köra den! haha Blev en riktig kortdag och jag hann förbi min frisör som kolla igenom mitt hår för att färgningen vi gjorde för någon vecka sedan typ försvunnit och bleknat..... Bokade in en ny tid nästa vecka så ska försöka få ordning påt!
Efter de åkte jag till Mio och hämtade ett paket, drog en snabb donken-drive och sedan raka vägen hem och slängde mig i sängen. Här ligger jag än och har hunnit smällt i mig både donken, godis, nachochips och även en chokladboll. Alltså seriöst jag äter så jäääävla mycket just nu. Har en riktig ätarperiod och jag äter typ allt som är onyttigt. Kollegorna på jobbet skojar om att jag kommer väga 150kg nästa år och jag börjar nästan tro att det kommer bli sant haha. Måste fan hejda mig lite.

Justja, vi hade julbord med jobbet i lördags! Vi träffades några stycken på skybar och tog lite drinkar och sådär, eller ja, jag tog kanske lite för många drinkar så jag var redan kalas när vi kom till julbordet.... Vi käka på slakteriet och det var väl gott och sådär men det var mycket skum mat som i alla fall inte jag brukar äta på ett julbord och det var väl lite sisådär. Jaja, jag lyckades nyktra till en aning där en sväng så då ville jag och Angelica ut och dansa så vi drog med oss dom som inte skulle hem och sedan gick vi till hatten. Hade roligt och vid ungefär 2 kom Hanna och hämtade mig.

Mådde väl inte jätte bra på söndagen så den sov jag i princip bort. Kanske därför jag inte kunde sova på måndagsnatten i lastbilen kom jag på nu!

Imorgon ska jag köra omkring i Roslagen och hade inte allt för många stopp så jag hoppas på en trevlig dag. Sålänge jag slipper köra inom tullarna i Stockholm så är jag i princip nöjd!

Justja en sak till!
Andrahands-lägenheten jag bodde i på sjöhagen har jag sagt upp, flyttat hem till mamma i Kolbäck och i Februari får jag flytta in i min egna förstahands-lägenhet på Östermälarstrand! Så jävla excited och den är så fin! Ska bli så otroligt skönt att ha något som bara är mitt och som jag kan bestämma över helt själv, och framförallt får jag bo där så länge jag vill! Efter den flytten ska jag fan inte flytta på länge alltså. Sen i Augusti har jag flyttat 3 gånger och nu i Februari blir det ännu en gång så det räcker för ett tag nu.

Aej undra om man ska gå ner och rota i kylskåpet? Eller jag kanske ska satsa på ett glas vatten bara... Så får det bli!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0