Vad är oddsen?

Hej!
Sist jag skrev här så berättade jag om ett extra jobb som jag skulle på möte om förra tisdagen. Jag skrev också och klaga lite om VUC då de aldrig antog mig till utbildningen jag ville gå. Detta skrev jag alltså förra söndagen.

Tror ni inte dom ringde då från Edströmska på måndagen och sa att jag hade kommit in på utbildningen som reserv? Haha alltså, vad är oddsen för det? Jag har sökt flera gånger och aldrig kommit in, bara hamnat som reserv och sedan har det inte blivit något av det. Men när jag skriver om det på en blogg jag inte använt på flera år så kommer jag plötsligt in. Måste vara ödet eller något haha.
Jag blev väldigt chockad och rejält stressad då de ringde den dagen då utbildningen börja.
Det var bara för mig och ringa min chef (som för övrigt inte blev sådär jätte nöjd över att hon fick reda på det så sent) och ringa extra jobbet som jag skulle få och säga att jag inte kunde komma.

Det var inte riktigt den måndagen jag hade föreställt mig när jag vaknade upp på morgonen, men jag är glad att det hände. Nu helt plötsligt pluggar jag på heltid samtidigt som jag jobbar lite extra på sidan av. Helt plötsligt blev livet en aning stressigare men också väldigt intressant och spännande. Att få lära sig nya saker och att komma en bra bit på vägen till de yrke som jag vill hålla på med på heltid.

Tänk så det kan vara!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0