Fredag

Hej!
Var ett tag sen jag skrev nu men bättre sent än aldrig, right?
Skrivet från mobilen så lär bli x antal stavfel men vad gör det om 100 år?
Fredag idag och jag är ledig hela helgen. Love it!
Har varit ledig från skolan idag. Vi har börjat köra ute på väg så klassen är indelad i två grupper så halva gruppen går 2 dagar och andra halvan 3 dagar sen byter man veckan efter. Väldigt segt faktiskt då jag tycker det är jätte roligt att vara i skolan. Men what to do.
 
Skolan går bra för övrigt. Vi kör som sagt ute på väg bland trafik sen förra veckan och det går riktigt bra. 
Igår var vi på riktigt äventyr alltså. Var helt död efteråt. Först på förmiddagen körde jag stadskörning för första gången, sedan ut på erikslund i alla dessa rondeller och hej å hå! Sen på eftermiddagen fick jag köra från svedvi rastplats då min co driver körde lite annat innan. Körde mot Hallsta och Åsby där vi stannade och fikade en sväng sedan fick jag köra Olbergavägen till Sura vilket var ett jäkla projekt i sig då den vägen för det första är väldigt smal och krokig och för det andra så höll de på att bygga om vägen och så fick jag möte med alla möjliga fordon. Haha fyfan, höll andan halva vägen till Sura för att jag var så koncentrerad.
Anywho, kom fram till Sura och körde igenom där sedan 66an till Ramnäs där jag råkade svänga åt fel håll än vad läraren sa så då fick jag trixa och fixa för att kunna vända och köra åt rätt håll. 
Mot Skultuna sen och sedan tillbaka till skolan. Gud vad slut jag var. Man blir så mentalt utmattad för man får konstant ta flera beslut och hålla sig på alerten så man inte kör för nära kanterna osv. Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt som det faktiskt är. Så mycket mer att hålla reda på i precis allt. Ganska långt ifrån vanlig bilkörning i huvudtaget. 100 gånger mer planering i allt när man kör en lastbil och jag dör av nervösitet när jag tänker på dagen jag ska köra med ett långt släp baktill också. Aej det tar vi när det kommer. Orkar inte tänka på det nu haha.
 
Ligger i soffan och har precis kollat klart lets dance. Äntligen åkte Tomas ut. Var fasiken på tiden!
Ska dricka upp min öl och sedan lägga mig i sängen.
Imorgon ska jag och mamma åka till Stockholm och fira min kusin som fyllt år. 
 
PUSS 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0