Första dagarna som yrkeschaufför

Hej!
I tisdags var det min första riktiga dag på nya jobbet. Eller ja, jag skulle få köra men Emma, som lärt upp mig, skulle åka med också bara så att jag skulle lära mig att köra trailer. Dock blev det inte riktigt så. Vid halv 10 ringer chefen och säger att jag måste ta över en annan chaufförs bil för att han inte mådde bra och var tvungen att åka hem. Hej och hå, det var bara att göra som han sa så vi mötte upp honom i Uppsala sen var det bara för mig och hoppa in och fortsätta hans rutt. Gud jag har aldrig varit så nervös tror jag.

Det började med att jag tog en galen väg till första kunden. Den var pytteeeeee liten och bara massor av uppförs och nedförsbackar. Sen när jag väl kom fram så var det minsta gården som jag skulle in på.
Nästa kund var man tvungen att backa 2 mil för att ta sig in på hans gård. För att aldrig ha kört trailer så klarade jag det jävligt bra måste jag säga. Det tyckte även kunden haha!
Resten av dagen var det lite svårt med lokalsinnet så det tog sitt lilla tag att hitta överallt. Men när klockan var halv 7 på kvällen så var jag äntligen påväg hem till Västerås igen.
20.10 rullar jag in på Stena och då hade jag jobbat sen 05.30... Var så jävla trött men rätt glad att jag hade klarat av dagen i alla fall.

Igår jobbade jag på MQ, ett litet kortispass bara. Och idag hade jag väl en lite mer officiel första dag på Stena.
Gick rätt så bra och jag slutade i tid för en gångsskull. Sen att det är saker som strular och som inte riktigt går som man planerat är ju sådant som man inte kan göra något åt.
Jaja, jag är rätt nöjd över dagen i alla fall och nu är jag så jäkla trött! Skulle egentligen ha gått och sovit för länge sen men jag jobbar på MQ imorgon så då passar jag på att vara uppe lite längre eftersom jag börjar senare. Kan ju vara kul att kolla på tv tex en stund istället för att laga mat, äta och sedan sova direkt haha! Jag har ett sådant spännande liv...

Är ledig i helgen och det ska bli riktigt skönt. Att få lediga helger framöver ska både bli skönt och kännas konstigt. Jag har ju liksom alltid jobbat helg. Så länge jag kan minnas typ.
Nästa helg är min sista på MQ. Det om något kommer kännas konstigt. Man är så van att alltid vara där, ha sin kollegor som man tycker så mycket om, sedan ska man liksom aldrig mer dit igen. Känns konstigt men också lite skönt. Det är dags för något nytt!

Blev ett riktigt jobbinlägg nu men vad gör de om hundra år?

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0