Klar med skolan

Hej hej hej hej!
Här ligger jag i sängen och glor. Ögonen svider en aning så jag antar att det snart är dags att sova. Huvudet verkar dock inte tycka detsamma så jag tänkte att det kanske kunde vara dags för ett nytt inlägg. Nu när man ändå har tiden liksom.

Idag har jag jobbat och efter det åkte jag till hallsta, hem till pappa och käka lite. Så skönt när man slipper laga mat själv heheh.
Efter det åkte jag tillbaka till vässan och hem till Angelica för att chilla lite där och nu ligger jag somsagt här.
Imorgon ska jag jobba igen och sedan ska jag åka ut till Aberga där Angelica och Basse håller på och bygga hus och hjälpa dom att måla. De har fått ut en skylift så lika bra att passa på medans den ändå finns. Sen att jag tycker det är asläskigt pga min höjdskräck är en annan femma.

Jo men hörrni nu är det faktiskt så att i fredags hade jag min allra sista skoldag. Utbildningen är nu klar och nu ska jag alltså klara mig själv. Haha jag dör. Är så jävla nervös över detta. Att börja med något helt nytt och främmande. Men det ska också bli kul, just för att det är helt nytt och främmande. Jag behöver verkligen en nystart!
Jag har fått jobb redan också. Eller ja, två egentligen. Men de jobbet jag ska ta är för ett åkeri som heter Svensk åkeri och de kör för Stena stål. Man kör ut olika saker till kunder runt om i Mälardalen och lite till och det kan vara allt från rör, betong, stålbalkar och armering. Man har en kran som man lyfter av godset med så det ska också bli jäkligt spännande haha. Man är inte kaxig när man står där och försöker krana av en 15m balk som börjar svaja helt plötsligt.
Aja det får gå som det går helt enkelt. Man kommer väl in i det tillslut.
Nu väntar jag bara på att få hem mitt körkort så jag kan börja köra. Så segt att vi inte får köra innan vi fått kortet i handen..

Jag är i alla fall stolt över mig själv att jag klarade detta på egen hand och att jag försökt göra mitt bästa. Alla 28 prov, övningar på plan, uppkörningar, truckkortet, ja allt! Bra jobbat Amanda! haha

Nu ska jag antingen försöka sova, eller om jag känner mig själv rätt, glo på mobilen i 100 år till.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0