Så retligt

Hej!
Höll nyss på att skriva och så råka jag trycka på något så internetsidan stängdes ner, och så försvann allt jag skrivit. Blir så trött.. Bara att börja om.

Här ligger jag i sängen, klockan 21.00 en lördag. Skulle kunna somna här och nu, men ska nog ta och kika på en film åtminstone när man ändå har tiden. Tid har man inte mycket av längre. Antar att det är så när man blir vuxen.. haha
Det här är min sista jobbhelg, och imorgon är min sista dag någonsin på MQ. Har inte riktigt hunnit fatta det, men igår när vi var hemma hos min chef så slog det mig att det är sista gången jag kommer vara där. Nästa gång tjejerna har myskväll eller går ut och äter så kommer jag inte vara med. Känns så jäkla konstigt alltså. Jag har ju ändå varit inom MQ i, ja vad blir det nu? Sen 2009? Ja, mer eller mindre i alla fall. I butiken jag jobbar i nu börja jag först min praktik 2010 och sedan jobba i april 2011. Det är några år ändå.. Usch kommer sakna mina kollegor. Dom är verkligen bäst alltså.

På mitt nya jobb så går det väl framåt. Eller ja, jag vete fan egentligen alltså hahah. Så trött på att vara lost hela tiden. Innan man kommer in i det liksom. Det räcker med att bara byta bil så blir jag lost för att alla bilar är olika. Så jäkla mycket att hålla reda på alltså.
Vi har dock haft lite bilbrist så förra veckan, tisdag-torsdag fick jag och Emma dela på en bil. Det är rätt nice egentligen för då går jobbet lite fortare.
Fyfan i måndags fick jag ha extrabilen och åka en runda inom Västerås. Väldigt skönt då hela den här hitta biten blir mycket enklare. Men bilen är från typ 1700 talet, och så är den manuell... Man får växla utav helvete alltså.
Dagen gick väl hyfsat bra tills jag kom till näst sista kunden. Då bestämde sig kranen för att ge upp så där stod jag som ett fån och försökte allt för att få den att funka igen. Men nä, den hade gett upp. Stod typ som i en böj i högsta läget.. Var bara att smygköra till verkstan och fråga om dom kunde hjälpa mig. Efter mycket om och men så kunde de tvinga ner den en bit så höjden inte blev för hög och så fick jag åka till min sista kund för att få av de jag hade på flaket.
Rätt skönt ändå för jag slapp två hämtningar som hade tillkommit under dagen, heheh. Men det gick ju åt sådan extratid på verkstaden..

I fredags fick jag åka till Stockholm och snurra omkring. Blir alltid nervös när jag ska köra i sthlm, vet inte riktigt varför men det är tammefan trafik, filer och folk överallt.
Dagen började fan inte bra då jag hos min första kund råka backa in i en av deras firmabilar..... Dock tycker väl inte jag att det var mitt fel riktigt då en av deras anställda stod och titta när jag backa, och han stog PRECIS vid bilen jag backa på och han sa ingenting. Jag kan väl tycka att om man ser att det är på G att gå åt helvete så skriker man väl till eller nått? Men näe.. Så där tog det massa extra tid för vi var tvungna att skriva en skadeanmälan och blabla.
Sen gick det väl bra under de andra stoppen förutom att jag råka köra fel typ 2 gånger. Dock var det inte hela världen och inte så lång omväg så det var väl okej.
Sen vart det en liten omväg på vägen hem för att jag nästan hade slut på adblue så var tvungen att stanna på Volvo i Sollentuna och köpa en dunk..
Men aa, i det stora hela gick det väl ändå rätt så bra.

Nu ska jag försöka hitta en film och kolla på sen ska jag sova. Måste vara pigg och fräsch inför min sista dag på MQ imorgon!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0